مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 14:502023-06-05اقتصادي

فارس من| اقدامات دولت سیزدهم برای افزایش تولید کاغذ


از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم اقداماتی برای حل مشکل کاغذ انجام شده که به گفته معاون اول رییس جمهور بازسازی کارخانه ها و ارائه تسهیلات و اتخاذ تصمیم برای ساخت کارخانه جدید در برنامه زمان بندی شده از این اقدامات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان تولید کاغذ داخلی مرغوب را به سرانجام برسانید عنوان کردند که با توجه به نیاز مبرم صنعت چاپ و نشر کشور از مسئولان خواستاریم، تولید کاغذ مرغوب ایرانی را هر چه زودتر به سرانجام برسانند تا نشر کتاب به عنوان ابزار فرهنگ سازی در کشور به سهولت انجام گیرد.

  بخشی از کاغذ تحریر مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می شود که گفته های رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا مؤید این مطلب است.

* بخشی از واردات کاغذ تحریر صرف مصارف غیرضروری می شود به گفته ابوالفضل بروغنی رییس سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا  سالانه 280 تا 380 هزار تن کاغذ تحریر به کشور وارد می شود که بیش از نیاز واقعی کشور به این محصول است، لذا بخشی از واردات کاغذ تحریر صرف مصارف غیرضروری می شود.

* نیاز کاغذ تحریر کشور سالانه حدود 200 هزار تن است بروغنی بیان داشت: با توجه به مصرف کاغذ تحریر در بخش های تولید کتب درسی آموزش و پرورش، دفتر مشق، کتاب های کمک درسی و کتاب های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| اقدامات دولت سیزدهم برای افزایش تولید کاغذ

فارس من| اقدامات دولت سیزدهم برای افزایش تولید کاغذ